Sugar detox. Zacznij już dziś!


jak zmienic zle nawyki zywieniowe 16347 cc225x150 Sugar detox. Zacznij już dziś!

Źródło: www.mamzdrowie.pl

Słoneczna pogoda za oknem, a ty czujesz się zmęczona i przygnębiona. Rozpocznij wiosenne oczyszczanie i uwolnij organizm od nadmiaru cukru. Kilka praktycznych wskazówek pomoże pozbyć się szkodliwych nawyków, a ty lekka i pełna energii przywitasz wiosnę.

Rano capuccino i batonik, a w południe spadek energii i wilczy głód, który zaspokajasz kolejną porcją kofeiny i słodką przekąską. Naukowcy dowodzą, że nadmiar cukru w diecie może osłabiać pracę mózgu i powodować symptomy podobne do uzależnienia. Bezpośrednio po posiłku poziom cukru we krwi podnosi się, a trzustka zaczyna wydzielać insulinę, która obniża jego poziom. Pokarmy zwierające węglowodany proste powodują szybki wzrost, ale i gwałtowny spadek glukozy. Organizm dopomina się o kolejną dawkę, a jego wydolność spada. Szybko pojawia się uczucie głodu, stajesz się rozdrażniona, śpiąca i zaczynasz podjadać.

Sugar detox jest jedną z najmodniejszych tendencji w dziedzinie zdrowego odżywiania. Dieta opiera się na stopniowym eliminowaniu ilości zjadanego cukru i zastępowaniu go zdrowymi węglowodanami. Na czarnej liście znajdują się słodycze, białe pieczywo, makarony z białej mąki, frytki, słodzone napoje. Dietetycy podpowiadają, aby wykreślać je z jadłospisu stopniowo, zastępując pokarmami bogatymi w węglowodany złożone, czyli chleb z pełnego przemiału, kasze, nieczyszczony ryż. W walce ze słodkim nałogiem pomaga dieta bogata w białko i błonnik, które doskonale sycą i zapobiegają gwałtownym wahaniom poziomu cukru we krwi. W trakcie stosowania diety należy uważać na syntetyczne substancje słodzące i produkty light, które zamiast hamować mogą zwiększać apetyt na słodycze.

 

 

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD