Kłopoty ze snem


140 242x300 Kłopoty ze snem

(źródło: fangle.pl)

Bezsenność to problem trapiący coraz większą część społeczeństwa. Przyczyn takiej sytuacji jest bardzo wiele – niemal tyle samo istnieje sposobów walki z zaburzeniami snu.

Do najczęstszych przyczyn kłopotów ze snem należą zarówno te związane z naszym funkcjonowaniem i trybem życia (picie zbyt dużej ilości kawy czy herbaty), jak i te dotyczące zdrowia psychicznego (stany stresowe, nerwice, depresje). Nie należy panikować, kiedy przytrafia się nam bezsenność przez krótki czas – np. około tygodnia. Powinny martwić nas zaburzenia snu trwające przewlekle, dłużej niż miesiąc. Warto próbować walczyć z bezsennością domowymi sposobami, ale pamiętając, by swoje wątpliwości rozwiewać z pomocą specjalisty. Samemu można spróbować ograniczyć spożycie kawy czy chociażby wyciszać się bezpośrednio przed snem. Dobrze jest odprężyć się przed pójściem spać – wyjść na spacer, zaczerpnąć świeżego powietrza czy wziąć relaksującą kąpiel. W spokojnym zasypianiu mogą pomóc także ziółka, takie jak melisa czy rumianek. Zbyt długą walkę z bezsennością warto wspomóc konsultacją lekarską i decyzją o farmakologicznej pomocy w zasypianiu.

 

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD