Co jeść na kolację?


images54 Co jeść na kolację?

(fot. dziennik.pl)

Kolacja jest ostatnim posiłkiem w ciągu dnia, a więc nie jeste najbardziej istotnym posiłkiem, bez którego nie można się obyć. Kolacja powinna być zatem „lekka” i złożona z łatwostrawnych posiłków. Kolację powinniśmy jeść jak „żebrak”.

Organizm w nocy odpoczywa, więc nie można męczyć go dodatkowym zadaniem, jakim będzie trawienie ciężkich potraw. Z tego powodu należy unikać produktów mięsnych, smażonych lub pieczonych. W godzinach wieczornych staramy się również unikać białego pieczywa. A jeżeli najdzie już nas ochota na kanapkę, wybieramy wtedy ciemne pieczywo wieloziarniste z margaryną, chudym serem i ogórkiem. Rezygnujemy też z wędlin, pasują bowiem lepiej na śniadanie, kiedy organizm będzie potrzebował siły do działania. Pamiętamy również, aby porcja kolacji nie była zbyt duża. Jedząc taki posiłek na pewno nie położymy się do łózka ociężałe  i wybawi nas to od kilkunastu zbędnych kilogramów. Jednak nie musimy rezygnować, choć zawsze starajmy się by zjadać ją na 2,5-3 godziny przed położeniem się. Nie róbmy postanowień „nie jem nic po godzinie 18” jeśli zwykle kładziemy się spać o północy. Dla każdego z nas jest inna idealna pora na kolację. Gdy odstęp pomiędzy ostatnim posiłkiem w danym dniu a zaśnięciem jest zbyt długi, zaczynamy odczuwać głód i sięgamy po przekąski. Kolacja powinna być lekkostrawna, by nie obciążać nadmiernie na noc żołądka. Natomiast jedzenie tuż przed snem może spowodować niestrawność lub zgagę oraz trudności z zaśnięciem. A przecież zdrowy sen ma na nas zbawienny wpływ. Nie tylko odpoczywamy i regenerujemy wówczas siły. Udowodniono, że niedostateczna ilość snu, a także sen niespokojny, negatywnie odbija się na naszej odporności, łatwiej się przeziębiamy i zwiększa się ryzyko wystąpienia różnych chorób, np. nadciśnienia tętniczego. Ponadto rano, po źle przespanej nocy, wstajemy rozdrażnieni i zmęczeni.

Oto lista produktów lekkostrawnych, które pozwolą także na „lekki” sen:

– Serek wiejski (tzw. ziarnisty) z pomidorem lub rzodkiewką.
– Owoce
– jabłko, pomarańcza, trzy mandarynki. Zrezygnuj z ciężkich owoców, takich jak gruszki.
– Warzywa
ugotowane na parze.
– Mleko
– uspokoi cię przed snem i zagłuszy głód.
– Surówka

– Warzywa
– papryka, marchewka, sałata, pomidor, rzodkiewka.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD