Niesrtawność po świętach


images30 Niesrtawność po świętach

(fot. gstatic.com)

Na świątecznym stole jest przesyt słodkości i tłustych potraw. Dlatego też  nasz żołądek nie zdoła strawić tych wszystkich delikatesów i wtedy zaczyna się problem niestrawności.

Żołądek z pewnością będzie ci wdzięczny jeśli po świętach dasz mu trochę odetchnąć. Dobrze jest zatem wypróbować prostą, lekką dietę, która przywróci ci energię i sprawi, że ze spokojem sięgniesz po swoją sylwestrową kreację. Już po świętach, po czasie obżarstwa pewnie każdemu z nas przybyło parę kilo. Można bardzo szybko schudnąć stosując radykalną dietę. Przejście ze stanu obżarstwa do stanu głodowania tylko zafunduje układowi trawiennemu dodatkowy szok. Po ciężkiej pracy trawienia kapusty, ciast i tłustych mięs organizmowi przyda się odtrucie z toksyn i dawka zdrowych wartości odżywczych. Dlatego dietetycy odradzają poświąteczne głodówki. Płyny podczas odtruwającej diety powinny zagościć nie tylko w szklance i kubku, lecz również w salaterce i na talerzu. Wśród dziennych posiłków koniecznie znajdź miejsce na napoje mleczne w postaci kefirów i jogurtów (wybierz te naturalne, bez dodatku cukrów!). A w ramach obiadu czy lunchu zjedz zupę. Minimum pięć niewielkich posiłków w ciągu dnia – oto żelazna rada każdego dietetyka na wyszczuplenie sylwetki. Przemiana materii przyspiesza a organizm nie buduje tak niepożądanych przez nas „zapasów”. Takim lekkim posiłkiem może być średniej wielkości jabłko czy mały jogurt naturalny. Ale uwaga: śniadanie to podstawa. Zapewne w lodówce czekają jeszcze ostatnie świąteczne przysmaki. Zrezygnuj z nich, lub przynajmniej ogranicz ich konsumpcję. Kilkudniowa kapusta to jeszcze większe wyzwanie dla żołądka, niż świeża. A jedzenie ciast w dużej ilości nie odejmie ci kilogramów przed sylwestrem.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD