Zdrowe gotowanie coraz bardziej popularne


bilde Zdrowe gotowanie coraz bardziej popularne

(fot. echodnia.eu)

Zewsząd dochodzą nas głosy, że gotowanie na parze jest dużo lepsze niż gotowanie w wodzie czy smażenie.

Dostałyście w prezencie parowar i nie wiecie, do czego go wykorzystać lub chcecie coś zmienić w swojej diecie i rozważacie jego zakup? Parowar to elektryczne urządzenie służące do gotowania na parze. Parzenie jedzenia jest najwygodniejszą oraz najzdrowszą metodą przygotowywania posiłków. Takie gotowanie także pozwala zachować naturalny smak i właściwości warzyw i mięsa.

Smażenie na patelni wiąże się ze stertą brudnych naczyń, szorowaniem patelni oraz, niestety, czasami może skończyć się oparzeniem gorącym olejem. Gotowanie na parze zdejmuje nam z głowy te niedogodności. Parowar wykonany jest z tworzywa odpornego na wysoką temperaturę, podczas gotowania w nim nie powstają żadne zapachy – jest to szczególnie ważne w sytuacji, kiedy oczekujemy gości i nie chcemy, aby już przy drzwiach odurzył ich zapach obiadu czy kolacji. Dodatkową zaletą jest fakt, iż można go myć w zmywarce.

Parowar stale zyskuje na popularności. Coraz bardziej doceniamy zalety zdrowej żywności, a gotując na parze, jemy zdrowo i jednocześnie nie musimy rezygnować z wybornego smaku potraw. Produkty usmażone czy gotowane podczas termicznej obróbki tracą większość witamin i składników mineralnych. Najczęściej parowaru używamy do przygotowywania warzyw, jednak to urządzenie doskonale nadaje się także do gotowania mięsa. Nie każdy rodzaj mięsa nadaje się go ugotowania na parze. Mięso wołowe i wieprzowe lepiej przygotowywać tradycyjnymi metodami. W parowarze można przygotować każdy rodzaj ryby.

Gotowanie na parze, tuż po witarianizmie, uznawane jest za najzdrowszą metodę odżywiania. Takie gotowanie nie wymaga dodawania tłuszczu, dzięki czemu jest dietetyczne.

W parowarze można gotować wszystkie warzywa. Zamiast gotować je w wodzie, gotujcie na parze. Jedyne, o czym należy pamiętać, to że na spód urządzenia należy kłaść najcięższe i twarde warzywa, ponieważ potrzebują one więcej czasu, aby się ugotować. Jeśli nie chcecie wciąż jeść tych samych warzyw, czyli ziemniaków, marchewek czy buraków, warto spróbować ugotować na parze brokuł lub kalafior. Cukinia, kiedy smażymy ją na patelni, wchłania wiele tłuszczu, najlepiej zatem ugotować ją na parze bądź grillu. Wszystkie warzywa przed gotowaniem należy dokładnie umyć i obrać.

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD