Przekąski na dobry nastrój


7bd4b1e531e25007a9f15be411189b1a 300x199 Przekąski na dobry nastrój

(fot. kobieta.onet.pl)

Od lat psychologowie zastanawiają się, jak zapanować nad trudnymi i negatywnymi emocjami. Okazało się, że jest na nie sposób.

Emocje od lat są w polu zainteresowań lekarzy, psychologów i pedagogów. Jak sobie z nimi radzić i dlaczego niektórzy z nas gorzej sobie z nimi radzą? Oczywiście, nie podamy gotowej recepty na to, jak pozbyć się lęku, stresu czy złości, jednak spożywanie określonych produktów może pomóc w ukojeniu naszych nerwów i zapanować nad destrukcyjnymi emocjami.

Jeśli zatem czujesz…

Niepokój – zjedz garść brazylijskich orzechów. Zawarty w nich selen wpływa korzystnie na mózg i pomaga zapanować nad lękiem.
Stres – sięgnij po pomarańczę. Jest bogata w witaminę C, która reguluje poziom stresu, czyli kortyzolu.
Pobudzenie – wiśnie zawierają dużo melatoniny, która uspokaja i pomaga się wyciszyć. Picie soku wiśniowego wieczorem ułatwia zasypianie.
Złość – często dopada nas w pracy, w szkole, w korku czy długiej kolejce do kasy w sklepie. W takiej sytuacji najlepiej zjeść banana. Zawiera on bowiem tryptofan, czyli substancję, z której nasz organizm wytwarza serotoninę. Jej niski poziom odpowiada za takie emocje jak gniew, złość czy irytacja.

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD