Lekka kuchnia na wiosnę


koktajl truskawkowy 268x300 Lekka kuchnia na wiosnę

(fot. megapedia.pl)

O tej porze roku chcemy, aby jedzenie było lekkie, odżywcze i dodawało nam energii.

Wiosną należy unikać przetworzonej żywności i mięs, produktów mlecznych i pszenicznych, cukru i soli, która nie jest przecież jedynym sposobem na dosmaczanie potraw. Lepiej zatem pomyśleć o świeżo wyciskanych sokach z owoców – odpowiednie będą pomarańcze i grejpfruty, a z warzyw marchew czy kiszone buraki. Takie napoje dodadzą nam potrzebnej energii, są też bogatym źródłem minerałów i zawierają przeciwutleniacze. Podstawowa zasada: jedzmy owoce i warzywa ze skórką, bowiem to w niej znajdują się najcenniejsze składniki odżywcze neutralizujące toksyny. Pamiętajmy również o tym, aby pić dużo wody. Oddech po ciężkich, kalorycznych daniach mięsnych zapewnią nam lekkie potrawy z bogatych w witaminy brokułów czy papryki. Warto też eksperymentować, czyli na przykład przygotować pesto z z jarmużu, który wprost kipi od minerałów i przeciwutleniaczy. Chociaż w Polsce to warzywo nie cieszy się wielką popularnością, spokojnie można znaleźć je w większości supermarketów. Bardzo zdrowymi dodatkami są też orzechy, kiełki, a przede wszystkim świeże zioła. Podaję przepis na lekki i zdrowy koktajl multiowocowy.

Składniki:

0,5kg świeżych lub mrożonych truskawek
0,5l świeżo wyciągniętego soku z pomarańczy
2 małe banany
1/2 szklanki czerwonych lub fioletowych owoców ( np. mrożone jagody, wiśnie lub porzeczki)

Wszystkie składniki zmiksować na gładkie puree, dodając ewentualnie mrożony lód. Koktajl idealnie sprawdza się jako szybkie śniadanie, zwłaszcza z dodatkiem garści bezcukrowego musli.

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD