Joga na długowieczność


cwiczenie jogi 640px 427px 300x200 Joga na długowieczność

(fot. experto24.pl)

Jesteś energiczna i aktywna, wolisz ekstremalne i żywiołowe sporty? A może przeciwnie- chcesz się wyciszyć i czujesz się lepiej podczas mniej dynamicznych ćwiczeń? Niezależnie od wyboru aktywności, jeśli szukasz nie tylko treningu ciała, ale i umysłu, postaw na jogę. W jej pozytywne działanie uwierzyło ponad 200 milionów osób na całym świecie. Może i ty do nich dołączysz? Zanim to zrobisz, sprawdź, która odmiana jogi będzie dla ciebie najlepsza.

Joga to nie tylko fitness ciała – to też trening osobowości, który zwiększa pewność siebie, rozwija intelekt, uczy kontrolowania emocji i pokonywania własnych barier. O zdrowotnych korzyściach jogi i medytacji wiadomo od dawna. Potwierdzają to m.in. 30-letnie badania medyczne, które przeprowadzono pod koniec lat 60. XX wieku. Udowodniono wówczas, że joga zmniejsza ryzyko wystąpienia ataku serca, różnych przewlekłych bólów, łagodzi stany zapalne, leczy depresję i zwalcza niepokój. Osoby regularnie trenujące mają wyższy stopień satysfakcji życiowej, niższą pobudliwość i agresywność, a także lepiej radzą sobie ze stresem i bezsennością. Ponadto, w 2009 roku Elizabeth Blackburg, laureatka nagrody Nobla w dziedzinie medycyny i fizjologii, odkryła, że medytacja wydłuża życie. Wygładza i utrzymuje w zwartej formie końcówki chromosomów tzw. telomery, które odpowiadają za długowieczność.

Obecnie mamy do wyboru ok. stu odmian jogi. Różnią się one między sobą tempem i trudnością wykonywanych ćwiczeń, poziomem wytworzonej energii, a także czasem przeznaczonym na medytację. 44% osób, które nie uprawiają jogi, chciałoby spróbować tej aktywności fizycznej.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD