Nie mogę spać


sen1 blogspot com 300x169 Nie mogę spać

(fot. veronique.com.pl)

Miałaś ciężki dzień? Nie martw się, nie jesteś sama. Milion obowiązków, milion spraw, które musiałaś załatwić, i jeszcze więcej, które będziesz musiała wykonać w dniu jutrzejszym. Jedyne o czym marzysz to ciepła kąpiel i łóżko.

Nie możesz doczekać się chwili, kiedy wreszcie będziesz mogła położyć się i zasnąć, lecz…

…dopada cię bezsenność. W twojej głowie narodziły się myśli, które w ciągu dnia milczały. Walczysz z nimi, ale przegrywasz. Próbujesz liczyć owce, nie, to jednak nie pomaga. Spoglądasz na zegarek i uświadamiasz sobie, że za kilka godzin znowu będziesz musiała stawić czoła codzienności. Brak snu cię przeraża. Słyszysz dzwonek budzika, myślisz, nie powinnam go słyszeć. Wstajesz, jednak twój dzień wygląda fatalnie, nie masz na nic siły, następna kawa nie dostarcza wystarczająco energii. Więc, tutaj pojawia się pytanie. Co mogę zrobić? Już odpowiadam, zmień swoje przyzwyczajenia żywieniowe.

Dzięki odpowiedniej diecie, będziesz mogła cieszyć się błogim snem. Przede wszystkim, zainwestuj w tryptofan. Aminokwas wchodzący w skład białek, będzie miał na ciebie dobry wpływ. Nasz organizm sam nie syntezuje tego składnika, więc musimy sami go dostarczać. To właśnie on powoduje, że dochodzi do wzrostu hormonu szczęścia. A go chcemy w jak największej ilości! Głównymi źródłami tryptofanu są: mleko, biały ser, mięso, ryby, indyk, banany, suszone daktyle, orzeszki ziemne i inne produkty bogate w białko, produkty sojowe oraz produkty zbożowe z pełnego ziarna. Oczywiście nie możemy zapominać o magnezie, który oddziałuje na nasz układ nerwowy. Go znajdziemy w takich produktach jak pestki dyni, czekolada,  kasza gryczana, ciemne pieczywo czy szpinak.

Może teraz, czego powinnyśmy unikać. Przede wszystkim smażonych potraw, które powodują ociężałość. Do listy produktów zakazanych należą również te, bogate w kwasy tłuszczowe, czyli ser żółty, czerwone mięso. Chyba nie muszę wspominać o napojach gazowanych? Co najważniejsze, kolacja musi być lekkostrawna, najlepiej 2-3 godziny przed snem.

Niech ta noc będzie spokojna.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD