Sposoby na zakwasy


120 physical activity15 537x350 300x195 Sposoby na zakwasy

(fot. zakwasy.pl)

Każdy, kto intensywnie ćwiczy może spotkać się z przykrym skutkiem zbyt dużego wysiłku, czyli zakwasami. 

Zakwasy powstają, kiedy nasze przećwiczone, niedostatecznie dotlenione mięśnie wytwarzają kwas mlekowy. Jednak on wchłania się już kilka godzin po treningu, a ból odczuwamy nawet przez kilka dni po ćwiczeniach. Oto kilka sposobów, jak radzić sobie z zakwasami:

  1. Najważniejsze to ćwiczyć „z głową”;
  2. Nie należy zapominać o oddychaniu w trakcie ćwiczeń;
  3. Przed ćwiczeniami zrób rozgrzewkę, a po nich rozciągnij się;
  4. Pomocne bywa też… piwo, gdyż jest moczopędne, dzięki czemu łatwiej wypłuczemy z mięśni kwas mlekowy;
  5. Amerykańscy naukowcy twierdzą, że zawarte w soku z wiśni flawonoidy i antocyjany działają przeciwzapalnie i przeciwutleniająco, przez co pomagają w walce z zakwasami;
  6. Warto wziąć ciepłą kąpiel, która pobudzi krążenie;
  7. Naprzemienny prysznic zimną i gorąca wodą także pomoże uporać się z kwasem mlekowym;
  8. Najlepszym sposobem na zakwasy jest masaż obolałego miejsca;

 

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD