O miłości w kinie część 2


0360683 300x258 O miłości w kinie część 2

(fot. wp.pl)

Intymność w reżyserii francuskiego twórcy Patrice’a Chereau to dramat erotyczny z 2001 roku. Film ten został doceniony na festiwalu filmowym w Berlinie, wygrywając tym samym Złotego Niedźwiedzia.

Patrice Chereau postanowił nakręcić Intymność po przeczytaniu powieści o tym samym tytule autorstwa angielskiego dramaturga Hanifa Kureishi. Reżyser przyznał, że jego styl pisarski jest mu niezwykle bliski. Chereau, mimo swojego francuskiego pochodzenia, postanowił stworzyć film odzwierciedlający realia powieści, kręcąc go w Anglii i pracując z angielskimi aktorami. Powieść Kureishi’ego nie była jedyną literacką inspiracją do nakręcenia Intymności. Patrice Chereau opierał się także na opowiadaniu Nightlight. Film opowiada o obcych sobie ludziach, Jay’u i Claire, którzy spotykają się raz w tygodniu w mieszkaniu mężczyzny, by kochać się bez słów. Na początku jest to znajomość wyłącznie cielesna, jednak z czasem Jay pragnie dowiedzieć się czegoś więcej o swojej kochance i postanawia ją śledzić. Przekracza tym samym niewidoczną granicę między intymnością cielesną, a tą duchową. Reżyser próbuje odpowiedzieć na pytanie, jak bardzo można się do kogoś zbliżyć w związku typowo erotycznym oraz w którym momencie sama intymność to za mało. Czego tak naprawdę można dowiedzieć się o drugim człowieku, znając tylko jego fizyczne atuty? W obrazie tym możemy zobaczyć takich aktorów jak: Mark Rylance, Kerry Fox, czy też Timothy Spall. Film wzbudził ogromne kontrowersje przez odważne sceny erotyczne, a Patrice Chereau został okrzyknięty mianem skandalisty. Niecodziennie bowiem podczas projekcji dramatu można zobaczyć seks oralny. Wiele osób do dziś uważa, że Intymność powinna stać na półce obok filmów pornograficznych. Rozpoczęła ona dyskusję na temat cienkiej granicy pomiędzy pornografią a filmem erotycznym. Przypuszczalnie więc nie wszyscy przekonają się do dzieła francuskiego reżysera. Film zdobył jednak uznanie większości krytyków, o czym świadczy choćby poważna nagroda podczas berlińskiego festiwalu. Polskie wydanie Newsweeka określiło go jako: Jeden z najpiękniejszych filmów o samotności i potrzebie kochania.      

 

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD