Healthy (fast) food – prosta pizza


(fot. styl.pl)

(fot. styl.pl)

Dzisiaj mamy dla Was bardzo szybki i niezwykle prosty przepis na pizzę, która smakuje całkiem nieźle, a przy tym wiemy, ile ma kalorii – 334 w dwóch kawałkach. Jego bazą jest kupne ciasto, dzięki czemu można samodzielnie zmodyfikować zawartość kaloryczną posiłku. Może kilka takich włoskich przysmaków popchnie kogoś do zagniecenia własnego ciasta…? Zastąp „śmieciowe” jedzenie zdrowszą alternatywą! 

Składniki:
– odrobina mąki kukurydzianej
– ½ kilograma gotowego ciasta na pizzę
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– 1 zmiażdżony ząbek czosnku
– 350 gram dojrzałych, pokrojonych w cienkie plastry, pomidorów
– ⅛ łyżeczki suszonego oregano
– ⅛ łyżeczki soli
– 60 gram rozdrobnionej mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu
– 1 łyżka drobno startego parmezanu
– ⅓ szklanki posiekanej świeżej bazylii (opcjonalnie)

Rozgrzej piekarnik do 260°C. Posyp papier do pieczenia (lub blachę) mąką kukurydzianą. Umieść na niej ciasto i „wygnieć” nim powierzchnię tak, by miało około 35 centymetrów średnicy. W miseczce wymieszaj oliwę i czosnek (możesz to zrobić nawet godzinę przed przystąpieniem do pieczenia, żeby mikstura nabrała smaku) i rozsmaruj na cieście, zostawiając po bokach ok. 1 centymetr nieposmarowanej przestrzeni. Poukładaj pomidory tak, by na siebie nachodziły. Posyp oregano, solą, mozzarellą i parmezanem. Wstaw do piekarnika na około 13 minut (dopóki ser się nie roztopi, a ciasto nie zrobi się złote i chrupiące). Po wyjęciu posyp bazylią i pokrój na 8 kawałków.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD