Nosisz wysokie obcasy? Przeczytaj koniecznie


(fot. wittyburg.files.wordpress.com)

(fot. wittyburg.files.wordpress.com)

Wysokie obcasy sprawiają, że nogi wyglądają obłędnie. Odpowiednio dobrany obcas może je optycznie wydłużyć nawet o 8%. Niestety stąpanie na wysokości ma swoje wady – może doprowadzić do problemów ze zdrowiem, m.in. w obrębie nerwów i stawów. Jak temu zapobiec?

Ruch fizyczny to remedium. Nie tylko rzeźbi sylwetkę, pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów i cellulitu, ale także zapobiega skutkom noszenia wysokich obcasów. Co więc trzeba ćwiczyć?

– ŁYDKI – wysokie obcasy sprawiają, że są one cały czas w skróconej pozycji; należy je rozciągać, by przynieść mięśniom ulgę;
– KOSTKI i stawy skokowe są obciążone podczas chodzenia na szpilkach; trzeba więc wykonywać ćwiczenia wzmacniające ten odcinek nóg, np. skacząc na skakance lub pokonując stopami opór specjalnej taśmy;
– RÓWNOWAGA – zakładając obcasy, zmieniamy punkt ciężkości naszego ciała, co oznacza, że dużo mięśni pracuje, by utrzymać nas w pionie; zdarza się, że dochodzi do napięcia w różnych odcinkach kręgosłupa lub skurczy mięśni; z takimi dolegliwościami najlepiej walczyć za pomocą jogi;
– ŚCIĘGNO ACHILLESA – częste noszenie butów na obcasach może doprowadzić do zapalenia tego ścięgna; wykonuj ćwiczenia rozciągające, np. zwyczajne ruchy stóp w dół i w górę tak, jakbyś chciała palcami dotknąć swojej goleni.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD