W jaki sposób joga pomaga zwalczyć stres?


(fot. urodaizdrowie.pl)

(fot. urodaizdrowie.pl)

Obecne tempo życia sprawia, że coraz częściej narażeni jesteśmy na stresy i napięcia, z którymi nie łatwo sobie porodzić. Coraz więcej osób choruje na nerwicę, depresję czy schizofrenię. Co możemy zrobić żeby uniknąć tych chorób, czy joga nam w tym pomoże?

Joga to dyscyplina, która pozwala na opanowanie stresu na poziomie fizycznym i umysłowym. Pozycje jogi zwane asanami dają stabilność, zdrowie i lekkość. Rozluźniają także wszystkie części ciała oraz ułatwiają oddychanie i krążenie. Joga wzmacnia ciało i czyni je giętkim. Rozwija także sprawność, równowagę, wytrzymałość i siłę.

Jak Joga wpływa na nasz organizm?
Oddziałuje kojąco na układ nerwowy i usuwa zmęczenie.
– Praktykowanie jogi łagodzi niektóre dolegliwości, związane z zapaleniem stawów, miażdżycą, żylakami i chorobami serca.
– Zwiększa się pojemność płuc, zmniejsza masa i obwód ciała, spada stężenie cholesterolu i cukru we krwi.

Jak joga radzi sobie ze stresem?
Nieodłącznym elementem jogi jest kontrola oddechu, która praktykowana podczas ćwiczeń ożywia ciało oraz zwiększa ilość tlenu we krwi wspomaga przy tym czynności mózgu i uspokaja go. Uprawianie jogi uczy prawidłowego oddychania nie tylko w celu zwiększenia poboru tlenu i energii życiowej, ale także dla zwiększenia panowania nad umysłem. Płytki, szybki i niemiarowy oddech towarzyszy nam kiedy jesteśmy zdenerwowani, przestraszeni lub rozgniewani. Kiedy oddech staje się głębszy i wolniejszy tym bardziej jesteśmy spokojni i rozluźnieni. Oddychanie zgodne z jogą przywraca żywotność ciału, stabilizuje emocje i niweluje stres.

Kto może uprawiać jogę?
Jogę może uprawiać każdy niezależnie od wieku i poziomu sprawności. Nie potrzeba do niej specjalnego wyposażenia, wystarczy wygodny strój i chęć do ćwiczeń.

Dlaczego warto uprawiać Jogę?
Joga nie tylko wzmacnia nasze ciało, ale również umysł. Sprawia, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i wypoczęci, mamy więcej sił do życia i walki ze stresem. Dzięki niej uczymy się głębokiego i wolnego oddechu, który koi nasze nerwy.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD