Słodyczomania – jak pozybyć się nałogu słodkiego podjadania?


(fot. zdrowie.gazeta.pl)

(fot. zdrowie.gazeta.pl)

Uzależnienie od słodyczy to problem, który jest często bagatelizowany. Jemy słodkości na poprawę humoru, jesienną depresję, stres itd, aż w końcu zastępują nam one normalny posiłek. Jak zerwać z tak kuszącym nałogiem? Czy wystarczy silna wola i rozsądek w jedzeniu tych pyszności?

Oto plan jak zerwać z nałogiem:
1. Wyczyść szafki i szufladki z łakoci. Słodycze uzależniają tak samo jak narkotyki, alkohol czy papierosy. Jednak w tym przypadku czynnik uzależniający – cukier – jest o wiele słabszy. Dlatego wystarczy unikać kontaktu ze słodyczami, aby przezwyciężyć ten nałóg.
2.Spożywaj regularne posiłki. Chęć na słodkie występuje wtedy, gdy spada poziom cukru we krwi. Zadbaj zatem o to, aby wahania poziomu glukozy były jak najmniejsze. Spożywaj regularne posiłki oraz zadbaj aby w twojej codziennej diecie nie zabrakło węglowodanów prostych, których zaletą jest stopniowe uwalnianie glukozy do krwi, co pozwoli ci ograniczyć apetyt na słodycze.
3. Sięgaj po zdrowe zastępniki. Gdy będziesz miał chęć na słodycze, sięgnij po jabłko albo banana. Owoce znakomicie zastąpią słodycze. Wystarczy kilkudniowy odwyk, aby poczuć różnicę – cukierki będą wydawały się za słodkie, herbata będzie lepiej smakowała bez cukru, a zjedzenie jednego kawałka pysznego domowego ciasta będzie aż nadto.
4. Zacznij ćwiczyć. Każdy wysiłek fizyczny taki jak: bieganie, pływanie, fitness, spacerowanie, a nawet zwykłe sprzątanie poprawiają przemianę materii. Ruch poprawi twój nastrój i nie będziesz już potrzebował wsparcia w formie cukierków.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD