Zdrowe i dietetyczne chipsy


(fot. dietetyk-chrzanowski.pl)

(fot. dietetyk-chrzanowski.pl)

Chipsy to przekąska, którą uwielbia prawie każdy. Nieodłączny element każdej imprezy, świetny towarzysz leniwego wieczoru z filmem. Bardzo kuszące i smaczne. Ale niestety dodatkowo niezdrowe i tuczące. A gdyby tak chipsy nie odkładały się niepotrzebnie w boczkach i nie tuczyły? Wypróbuj przepis na pyszne, zdrowe i przede wszystkim dietetyczne chipsy.

Składniki:
– ziemniaki (ok. 5 sztuk)
– przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano, papryka ostra
– oliwa z oliwek

Ziemniaki obieramy ze skórki, myjemy i osuszamy. Następnie kroimy na cienkie, najlepiej 1-milimetrowe plasterki. Wkładamy plasterki do woreczka wypełnionego oliwą i przyprawami, porządnie mieszamy (można także posmarować przy pomocy pędzelka każdy plasterek i posypać przyprawami). Wykładamy blachę papierem i układamy plasterki tak, aby się nie stykały. Pieczemy w temperaturze 220 stopni Celsjusza (z termoobiegiem) przez ok. 10 minut

Kiedy upieczemy cała partię, wyłączamy piekarnik i suszymy w nim upieczone plasterki, aż całkowicie wyschną i będą chrupiące.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD