Fakty i mity o zażywaniu suplementów diety


(fot. laboratoria.net)

(fot. laboratoria.net)

Nie ma chyba na świecie kobiety, która nigdy nie uległa pokusie stania się zadbaną i zdrową dzięki zażywaniu reklamowanych w mediach suplementów diety.  Zanim i ty sięgniesz po cudowny lek na twoje kompleksy, sprawdź, czy na pewno warto.

Fakt: Należy robić przerwy w stosowaniu suplementów diety
Chociaż wydaje nam się, że żaden środek nie zadziała, jeśli co jakiś czas będziemy rezygnować z jego zażywania, w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Kiedy zaczynamy swoją przygodę z różnego rodzaju suplementami, oczekujemy, że im częściej będziemy je przyjmować, tym lepsze rezultaty otrzymamy.

To mit, z którym należy walczyć. Aby tabletki przeciwdziałające na przykład wypadaniu włosów czy rozdwajaniu się paznokci faktycznie nam pomogły, musimy liczyć się z tym, że co kilka miesięcy warto je zupełnie odstawić. W przeciwnym razie nasz organizm szybko przyzwyczai się do codziennej dawki witamin i przestanie na nie reagować, a cały nasz wysiłek pójdzie na marne.

Fakt: Działanie suplementów zauważymy dopiero po kilku miesiącach
To kolejny z faktów, który poniekąd wiąże się z poprzednią informacją. Zapoznanie się z nim będzie istotne zwłaszcza dla tych z nas, które zbyt szybko tracą cierpliwość i po bezefektywnym zażywaniu suplementów rezygnują z nich, żałując wydanych pieniędzy. Nic bardziej mylnego! By dostrzec pierwsze pozytywne rezultaty zażywania środków, musimy poczekać co najmniej trzy miesiące, pamiętając o tym, by nie pominąć żadnej z tabletek.

Zalecenie to dotyczy zwłaszcza preparatów wzmacniających nasze włosy i płytkę paznokci. Często zaledwie po kilku tygodniach zniechęcamy się i sięgamy po kolejne suplementy, które z czasem również nas zawodzą (a raczej tak nam się wydaje). Jeśli jednak zależy ci na obiecywanym przez producenta rezultacie, uzbrój się w cierpliwość i łykaj tabletki, póki nie zauważysz pierwszych zadowalających cię oznak poprawy.

Mit: Suplementy diety pomogą nam schudnąć bez wysiłku
Niestety, jest to jedna z kwestii, którą niektórym z nas trudno pojąć. Istnieją panie przekonane o tym, że systematyczne zażywanie suplementów pomoże im zrzucić zbędne kilogramy. Nie popełniaj ich błędu i zanim zdecydujesz się na jakikolwiek środek wspomagający, zastanów się, czy znajdziesz czas na to, by podjąć się aktywności fizycznej, która dopiero w połączeniu ze zbilansowaną dietą i (opcjonalnie) suplementami, pozwoli ci uzyskać upragnioną sylwetkę!

W przypadku walki z nadwagą nie oczekuj, że uda ci się to zrobić jedynie dzięki zwykłym tabletkom, które w rzekomo magiczny sposób rozprawią się ze zbędnym tłuszczem i kilogramami. Suplementy, jak sama ich nazwa wskazuje, stanowią jedynie dodatek do zdrowego odżywiania i sportowego trybu życia.

Mit: Dzięki suplementom uda nam się pozbyć cellulitu
Ostatni z mitów, który należy obalić, dotyczy jednej z najbardziej drażliwych dolegliwości dla każdej z kobiet, niezależnie od wieku. Mowa o cellulicie, który może pojawić się zarówno u dojrzałych pań o pełniejszych kształtach, jak i u szczupłej nastolatki. Główne przyczyny powstawania pomarańczowej skórki to zła dieta, siedzący tryb życia oraz skłonności genetyczne. Skoro nie powstała ona w jeden dzień i jest rezultatem twoich codziennych, niekoniecznie dobrych decyzji, nie oczekuj, że dzięki suplementom zniknie ona równie szybko.

Owszem, środki te w pewnym stopniu mają wpływ na rozmiar i głębokość cellulitu, ale bez zmiany stylu życia i złych nawyków nie masz szans na sukces. Przede wszystkim zacznij się poruszać, zrezygnuj z tłustych potraw i dań typu fast food, a słodkie, gazowane napoje zastąp wodą mineralną. Sama będziesz zdziwiona rezultatami, które osiągniesz.

Jak widać, suplementy diety mogą okazać się przydatne w codziennym dbaniu o własne samopoczucie i atrakcyjny wygląd, ale stanie się tak jedynie wtedy, gdy potraktujemy je jako dodatek do bardziej skutecznych rozwiązań i zmian w dotychczasowym trybie życia.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD