Konflikt – nie taki straszny jak go widzimy


(fot. skppsc.ch)

(fot. skppsc.ch)

To nieuniknione – konflikty zawsze towarzyszyły w interakcjach międzyludzkich. Podstawą do ich rozwiązania jest przede wszystkim poznanie przyczyny.

Co jest ich najczęstszym powodem? Odmienne wartości, cele, potrzeby. Konflikt nasila się, ponieważ trudno utrzymać pozytywne relacje z osobą różniącą się od nas w znaczny sposób. Warto jednak spojrzeć na to od strony wyzwania, taka osoba może wiele wnieść do naszego życia zawodowego. U podłoża wielu nieporozumień leży również niewłaściwe przekazywanie informacji, brak konstruktywnej krytyki. Mimo, iż wielu pracowników swoje umiejętności komunikowania uważa za doskonałe, mija się to z pracą wykonywaną zawodowo.

Napięta atmosfera w zespole, częste konflikty, to powód wysokich rotacji pracowników w firmach. Niska motywacja, stres zapewne wpływają na wydajność pracowników.

Nie zapominajmy o zachowaniu obiektywizmu w stosunku do drugiej osoby, jak i kontrolowaniu swoich emocji, które mogą okazać się sporym wrogiem.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD