Jak zacząć oficjalny e-mail?


(fot. arrl.org)

(fot. arrl.org)

Listy elektroniczne to bardzo szybka i łatwa forma przekazywania informacji. Mają swoje zastosowanie także w biznesie, co wiąże się często z pisaniem ich w formie oficjalnej. Jakim zwrotem należy zacząć służbowy e-mail?

Choć forma „witam” wydaje się neutralna, a co za tym idzie upodobało ją sobie wielu użytkowników poczty elektronicznej, nie jest to najlepszy sposób na rozpoczęcie e-maila. Według prof. Małgorzaty Marcjanik z UW, zwrot ten wyraża wyższość nadawcy wobec odbiorcy, co może mieć wydźwięk bardzo negatywny. Dlatego też należałoby „witam” pozostawić gospodarzom imprez i prowadzącym programy czy audycje. Poprawnym zamiennikiem są formy Szanowny Panie/Szanowna Pani/Szanowni Państwo, które mogą także być uzupełnione nazwą odpowiedniego stanowiska lub tytułu: Szanowny Panie Prezesie, Szanowna Pani Doktor. W relacjach nieco mniej oficjalnych wystarczy zwrot Pani/Panie po których można napisać nazwę stanowiska czy tytuł: Panie Prezesie, Pani Redaktor, Pani Doktor.

Źródło: sjp.pwn.pl

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD