Pierwsza pomoc dla kręgosłupa


(fot. iwoman.pl)

(fot. iwoman.pl)

Praca przy biurku wiąże się z kilkugodzinnym wysiłkiem dla kręgosłupa. Pozycja siedząca nadwyręża go, powodując bóle, szczególnie w odcinku szyjnym i lędźwiowym. Jak pomóc kręgosłupowi?

Po pierwsze, ważna jest postawa. Oparcie fotela powinno być lekko pochylone do tyłu, a podłokietniki ustawione tak, by łokcie były lekko rozwarte. Ponadto nie należy krzyżować nóg, tylko ułożyć stopy na podłodze.

Niezbędne są także przerwy, podczas których trzeba się trochę porozciągać. Najlepiej wykonać kilka krążeń ramion, w przód i w tył, a także zrobić kilka skłonów w różnych kierunkach. Mięśnie karku rozluźnić można poprzez obracanie głową w prawo i lewo i ruszanie nią w górę i w dół.

Ponadto, zbawienna dla kręgosłupa jest aktywność fizyczna, dlatego po pracy warto znaleźć sobie ulubioną formę ćwiczeń. Nawet półgodzinny spacer pomoże kręgosłupowi odetchnąć.

Źródło: prostujsie.pl

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD