Odpowiedni opis stanowiska – kluczem skutecznej rekrutacji


(fot. materiały prasowe)

(fot. materiały prasowe)

Przemyślany, dokładny opis stanowiska jest pierwszym krokiem rekrutacji pracowników. To tutaj w klarowny sposób zawarte są obowiązki, rola, odpowiedzialność danego stanowiska. O czym pamiętać przygotowując opis?

Czyż nie chętniej bierze się udział w rekrutacji, gdy widzimy precyzyjnie, konkretnie przygotowany opis zadań? Zapewne widzimy, że organizacja poświęciła czas i uwagę aby sprecyzować swoje oczekiwania, w celu poszukiwań najlepszego kandydata.

Rola opisu stanowiska nie kończy się na procesie poszukiwań kandydata, towarzyszy on podczas całego cyklu pracy. Cele to przede wszystkim rekrutacja, obszar pracy, podstawa do rozmów zawodowych, planowanie szkoleń, ocena pracy.

Co w takim razie znajduje się w dobrze przygotowanym opisie stanowiska?.
1. Nazwa stanowiska, opis roli.
2. Dział, usytuowanie w strukturze.
3. Zakres odpowiedzialności.
4. Sposób oceny pracy.
5. Zakres decyzyjności.
6. Umiejętności i kwalifikacje.
7. Ścieżka rozwoju.

Przygotowując opis stanowiska, pokaż go innym, niech wyrażą swoją opinię, opiszą jak widzą osobę wykonującą zadania w owym zakresie.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD