Najczęstsze błędy treningowe


(fot. unsplash.com)

(fot. unsplash.com)

Zmieniając tryb życia na bardziej aktywny, łatwo jest popaść w zgrzyt informacyjny. Internet pełen jest porad dotyczących odchudzania, ćwiczeń i suplementów. Może się zdarzyć, że kolejna „dieta cud” zamiast pomóc, tylko zaszkodzi, rozregulowując metabolizm.

Najczęstszym błędem treningowym jest zbyt częste wykonywanie zbyt intensywnych ćwiczeń. Dla organizmu wysiłek fizyczny jest stresem, zbyt duże obciążenie sprawi, że spowolni procesy metaboliczne, dlatego wszelkie zmiany trzeba wprowadzać powoli. Wiele osób ćwiczy rano na czczo, co sprawia, że głównym źródłem energii w tym przypadku jest nie tylko tkanka tłuszczowa, ale także tkanka mięśniowa. Ćwiczenia bezpośrednio po posiłku również spowalniają redukcję tkanki tłuszczowej i powodują zmęczenie. Najlepiej zatem trenować godzinę po lekkim posiłku, a po treningu zastosować suplementację, która zapewni optymalne warunki dla regeneracji organizmu.

Przy radykalnych zmianach w żywieniu, najlepiej jest zwrócić się o pomoc do specjalisty, który w bezpieczny sposób i w oparciu o stan zdrowia, ustali odpowiednią dietę i rozkład ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD