Mężczyzna w drogerii – zjawisko powszechne?


(fot. materiały prasowe)

(fot. materiały prasowe)

Branża kosmetyczna i perfumeryjna zasadniczo jest domeną kobiet, ale panowie coraz częściej zaczynają się nią interesować. Mężczyźni porównują produkty, szukają optymalnych rozwiązań. Co, jak i gdzie kupują Panowie?

Kto kupuje kosmetyki?
Najczęściej w drogeriach i na stoiskach z kosmetykami w sklepach wielobranżowych, widzimy panie. Są one zdecydowanie głównymi klientkami takich punktów handlowych, ale coraz częściej w ich gronie widoczni są przedstawiciele przeciwnej płci. Panowie kupują kosmetyki dla siebie i dla całej rodziny. Zdarza się również, że wybierają perfumy czy zestawy kosmetyczne dla swoich najbliższych.

Według raportu „Gender Facto. Męskie branże w kobiecych rękach”, który powstał na podstawie badań zrealizowanych przez Mobile Institute, 18 proc. panów samodzielnie kupuje kosmetyki. To niewiele w porównaniu z 62 proc. kobiet, będącymi klientkami drogerii, ale pamiętajmy, że jeszcze kilka lat temu to głównie panie wybierały swoim partnerom produkty kosmetyczne.

Okazuje się, że około 20 proc. mężczyzn w wieku dojrzałym, pomiędzy 35. a 44. rokiem życia samodzielnie kupuje produkty higieniczne i kosmetyczne. Niewiele mniej, bo 19 proc. 25-34-latków czyni podobnie. Tylko 16 proc. mężczyzn w wieku 45-54 lata i 10 proc. w wieku 50+ kupuje samodzielnie kosmetyki.

O ile jednak zakupy sprawiają 35 proc. kobiet prawdziwą przyjemność, panowie traktują je zadaniowo. Dlatego dobrym rozwiązaniem ze strony sprzedających, jakie stosuje niemalże każda drogeria stacjonarna i drogeria online, m.in. jest wydzielenie strefy kosmetyków tylko dla mężczyzn. Ułatwia to dokonanie właściwego zakupu preparatów przeznaczonych wyłącznie dla nich.

Polacy dbają o swój wygląd
Trend kupowania kosmetyków przez mężczyzn można uzasadnić tym, że Polacy coraz bardziej dbają o swój wygląd zewnętrzny. Jest to wspólna tendencja dla mężczyzn z wielu krajów rozwiniętych. Przywiązują większą wagę nie tylko do stylu ubierania się, ale i swojego wyglądu. Stosują kremy, balsamy i inne kosmetyki, aby odmłodzić się i wyglądać idealnie na co dzień.

Zdaniem psychologów i socjologów ma to ścisły związek z presją społeczną i medialną. Czasopisma, internet i telewizja promują wizerunek mężczyzny atrakcyjnego fizycznie, dbającego o wygląd zewnętrzny, który nie stroni od wizyt w gabinetach kosmetycznych, czy nawet w klinikach chirurgii plastycznej. Specjaliści zauważają, że na zmianę sposobu myślenia i postrzegania zabiegów kosmetycznych przez Polaków wpływają podróże oraz fakt, że u boku panów pojawiają się zadbane, atrakcyjne kobiety. Panowie nie chcą odstawać w sposób negatywny swoim wyglądem od partnerek, dlatego korzystają z dobrodziejstwa kosmetologii.

Zobacz także: 5 kultowych męskich zapachów na każdą okazję

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD