Treningi odchudzające


(fot. materiały prasowe)

(fot. materiały prasowe)

Marzysz o szybkim pozbyciu się zbędnych kilogramów i kilku centymetrów z talii? Szczególną uwagę musisz zwrócić na treningi kondycyjne. Wśród nich wyróżniamy, zapewne każdemu dobrze znany – trening aerobowy, a także interwałowy. Czym się różnią i który z nich efektywniej wpływa na proces odchudzania?

Istnieje wiele różnic między treningiem aerobowym a interwałowym. Różnice widoczne są już w samym przebiegu treningu, a nawet jego efektów!

Podczas ćwiczeń aerobowych zwanych także tlenowymi, krew dostarcza odpowiednią ilość tlenu do mięśni, dzięki czemu pozyskują one energię ze spalania takich związków jak tłuszcze. Trening angażuje duże grupy mięśni, dzięki czemu zalicza się on do treningu ogólnorozwojowego. Trening aerobowy wykonujemy jednostajnie i równomiernie od 60 do 85% maksymalnego tętna. Tłuszcze są spalane dopiero gdy skończy się glikogen podczas treningu. Glikogen wystarcza człowiekowi na około 20 minut, a gdy go już brakuje zaczyna spalać inne źródła energii, dlatego też trening powinien trwać nie krócej niż 20 minut.

Jednak skuteczniejszą metodą spalania zbędnego tłuszczu jest trening interwałowy. 15 minut treningu w czasie którego na zmianę wykonuje się ćwiczenia bardzo intensywne i odpoczywa. Krótkie, ale bardzo intensywne ćwiczenia spalają dużo więcej kalorii niż treningi dłuższe o niższej intensywności. Istotną kwestią jest też to, by w czasie odpoczynku twoje tętno nie spadło zbyt nisko. W tym wypadku tłuszcz spalany jest nawet do 3 godzin po treningu. Dzięki niemu nie tylko spalisz kalorie, ale także podkręcisz swój metabolizm i zwiększysz wytrzymałość organizmu.

Jeśli jesteś osobą początkującą zacznij swoją przygodę od treningu aerobowego. Krótkie i intensywne treningi zagwarantują ci szybki spadek wagi i pozwolą ci przygotować ciało na nadchodzące lato.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD