Basen? Nie tylko po świętach


(fot. wpimg.pl)

(fot. wpimg.pl)

Zapewne każdy z nas tuż po świętach, będzie starał się jak najszybciej zgubić dodatkowy ciężar i wyrzuty sumienia związane ze świątecznym podjadaniem przy stole. 2 godzinny trening na basenie to na prawdę świetny pomysł, ale dlaczego basen powinien zagościć na stałe w naszym grafiku?

Pływanie jest doskonałą formą aktywnego wypoczynku. Nie tylko pomaga szybko spalić tkankę tłuszczową, ale także znakomicie wpływa na naszą kondycję fizyczną. Trening w wodzie nie obciąża stawów i kręgosłupa – czego nie możemy powiedzieć o bieganiu na asfalcie, czy też częstych i intensywnych wizytach na siłowni. Pływanie jest znakomitym sposobem na korekcję wad postawy, ma korzystny wpływ na układ oddechowy, bo zwiększa pojemność płuc. Ponadto poprawia wygląd skóry, kondycję serca, ujędrnia piersi i zwalcza cellulitis. Zmniejsza ciśnienie krwi, ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zawału serca i cukrzycy.

W przeprowadzonych badaniach udowodniono, że pływanie jest dyscypliną sportową, która daje więcej korzyści zdrowotnych niż inne sporty. Badania wykazały, że ci, którzy regularnie pływają, mają mniej tkanki tłuszczowej, a większą masę mięśniową niż ludzie uprawiający rekreacyjnie inne rodzaje sportu

Pływanie należy urozmaicić, pływać paroma stylami, bo im bardziej urozmaicone pływanie – tym bardziej się chudnie. Wolniejsze pływanie spala tkankę tłuszczową, a szybkie pływanie spala nie tylko kalorie, ale poprawia metabolizm na wiele godzin.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD