Jaki chleb wybrać


(fot. Shutterstock)

(fot. Shutterstock)

Produkty zbożowe odgrywają znaczącą rolę w żywieniu człowieka. Z pewnością w diecie przeciętnego Polaka znajduje się chleb. Ale spośród kilkunastu rodzajów chleba jakie proponują nam sklepy spożywcze i piekarnie, który z nich będzie dla nas odpowiedni?

Każdy z nas, bez względu na to czy się odchudza, czy też nie powinien ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować pszenicę ze swojej diety. Dlatego też, ważne jest, by kupowany przez nas chleb nie był z mąki pszennej. Najlepszym wyborem jest chleb z mąki żytniej, gdyż ten nie podnosi zbyt szybko cukru we krwi i ma najmniejszy indeks glikemiczny.

Ponadto chleb z mąki żytniej zawiera w sobie bardzo dużo błonnika, który odpowiada za prawidłową pracę jelit i usprawnia ich perystaltykę. Bardzo ważnym faktem jest obecność w nim śluzów, co hamuje tworzenie się glutenu.

By nasycić się nie potrzebujesz dużej ilości kromek chleba żytniego, wystarczą 2 kromki na śniadanie, by zaspokoić twoje zapotrzebowanie na węglowodany, a także zaspokoić twój głód.

Szczególną uwagę na spożywanie produktów z żyta powinny zwrócić osoby o słabej odporności, ze względu na występowanie  kwasów tłuszczowych i arabinoksylany, które  wspierają produkcje limfocytów niezbędnych do obrony naszego organizmu.

Pamiętaj o tym, że tzw. „razowiec” jest w rzeczywistości pieczywem sporządzonym z jasnej mąki, w celu wprowadzenia konsumenta w błąd zabarwiony jest karmelem, sproszkowaną cykorią lub ciemnym słodem.

Ponieważ pieczywo jest podstawą codziennej diety dla różnych grup społecznych, może spełniać istotną rolę w tzw. dietoterapii. W leczeniu niektórych chorób, względnie w profilaktyce w celu zapobiegania określonym chorobom, stosuje się pieczywo specjalne dietetyczne m.in. dla cukrzyków, dla chorych na celiakię, czy też uremię.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD