Peruwiański ryż


(fot. materiały prasowe)

(fot. materiały prasowe)

Quinoa, komosa ryżowa – po prostu ryż peruwiański! Zawierający dużo witamin i niezębnych składników mineralnych. Dlaczego warto urozmaicać nim swoje potrawy?

Komosa ryżowa zawiera dużo pełnowartościowego białka, w skład którego wchodzą minerały, witaminy, a także aminokwasy. Charakteryzuje się najmniejszą ilością skrobi. Komosa zawiera także dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, żeby skorzystać z ich dobrodziejstwa najlepiej zmielić jej ziarna bezpośrednio przed spożyciem. Nie zawiera glutenu, nadaje się więc dla osób z celiakią i będących na diecie bezglutenowej.

Sprawdza się świetnie w roli dodatku do warzywnych gulaszy, można ją śmiało stosować jako zamiennik ryżu i kasz. Jest źródłem manganu, magnezu, wapnia, żelaza, miedzi i fosforu, dlatego jej spożycie jest zalecane osobom z cukrzycą i miażdżycą.

Bogate w tłuszcze ziarna quinoa przechowuj w chłodnym miejscu. W sklepie wybieraj te o długim okresie przydatności do spożycia.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD