Niedoceniane kasze


(fot. culture.pl)

(fot. culture.pl)

Kasze to zdrowe, ale niedoceniane produkty zbożowe. Najczęściej na obiad zjadamy ryż, bądź ziemniaki. Nie zdajemy sobie sprawy, że to właśnie kasze są doskonałym źródłem błonnika.

Kasze zazierają w sobie dużo białka, witamin i cennych składników odżywczych. To idealne źródło węglowodanów złożonych.

Otrzymywana z prosa kasza jaglana zaliczana jest nie tylko do najstarszych albo do najzdrowszych kasz. Jest kaszą zasadotwórczą – nie zakwasza organizmu, wręcz przeciwnie oczyszcza jelita i pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Popularna jaglanka wyróżnia się najwyższą zawartością witaminy B oraz miedzi i żelaza.

Gryczana bogata w aminokwasy, których nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować m.in. lizynę oraz tryptofan. Kasza gryczana jest bezglutenowa.

By poprawić wygląd skóry na obiad przygotuj kaszę jęczmienną. Ponadto ma dużo rozpuszczalnego błonnika, dzięki czemu zapobiega zaparciom.

Lekkostrawna kasza manna, to nie tylko idealna propozycja na śniadanie dla najmłodszych. Jest doskonała dla osób mających problemy trawienne. Dodatkowo skutecznie syci, jest łatwo przyswajana. Zawiera także kwas foliowy.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD