Czego nie jeść przed snem


(fot. pixabay.com)

(fot. pixabay.com)

Masz problemy z zasypianiem? Zamiast sięgać od razu po silne leki nasenne, zastanów się najpierw, czy twoje nawyki nie są przypadkiem przyczyną bezsenności.

Bardzo częstą przyczyną problemów z zasypianiem jest zła dieta. Nieregularne odstępy, niezdrowe przekąski, przejadanie się lub jedzenie za mało w ciągu dnia. Jeśli chodzi o te ostatnie, to niedojadanie skutkuje, właśnie przejadaniem się. Chcąc sobie odbić poranną głodówkę, sięgamy po masę smakołyków przez samym snem, kiedy to metabolizm zwalnia. Żołądek sobie nie radzi z nadmiarem, a my nie możemy zasnąć.

Granola. Mimo że, postrzegana jest jako dietetyczne danie, a kobiety na diecie wręcz za nią szaleją, to nie zawsze są świadome składu. Zawiera ona bowiem dużo cukrów np. w suszonych owocach oraz tłuszczy np. w orzechach. Powoduje to nagły skok glukozy we krwi. Spożyty przed snem sprawi, że z rana, po nieprzespanej nocy, obudzimy się w dodatku głodne. Świerze owoce wywołają podobne działanie.

Czekolada, nawet ta gorzka! Czekolada, bez względu na to w jakiej jest postaci – super słodkiej, czy super gorzkiej – wpływa źle na spokojny sen. Stoi za tym nie tylko cukier i tłuszcz, ale przede wszystkim teobromina (teobromina występuje w roślinach zaraz obok kofeiny, gorzka czekolada ma jej średnio dwa razy więcej niż ta mleczna) oraz kofeina. Dają one zastrzyk energetyczny dla ciała, co nie koniecznie pożądane jest tuż przed zaśnięciem.

Fast food oraz bardzo tłuste potrawy np. golonka. Takiego typu jedzenie jest ciężkostrawne i bogate w przetworzone tłuszcze, które nie tylko są uciążliwe dla żołądka, ale również niezdrowe. Trawienie trwa bardzo długo, może wywołać bóle brzucha oraz sprawi, że obudzisz się zmęczona. Jeśli już przed snem, masz ochotę na konkretną porcję jedzenia przygotuj domowe burgery z pełnoziarnistym pieczywem, kurczakiem z grilla oraz miksem sałat i warzyw.

Ostre przyprawy. Nawet dla miłośników pikantnych potraw są niewskazane przed snem. Pobudzają one metabolizm i wpływają na działanie mózgu. Przyśpieszają krążenie, zaczynasz się pocić, a zmysły pracują ze wzmożoną siłą. Mało wymarzony stan na kojącą drzemkę.

Gazowane napoje. Słodkie napoje z bąbelkami to jedynie puste kalorie, które sprawiają że stajemy się pobudzone oraz spragnione. Wstawać będziesz w nocy nie tylko po butelkę wody, ale także przez niestrawność żołądka, wywołaną gazem zawartym w napoju. Ponadto łatwo się w taki sposób nabawić przewlekłej zgagi.

Na koniec coś, co tajemnicą nie jest. Nie należy pić kawy przed snem! Nawet jeśli ktoś twierdzi, że na niego nie działa, a wręcz czuje się po niej bardziej senny, nie ma racji. Prędzej czy później, da o sobie znać na przykład właśnie w postaci nieprzespanej nocy. Kawa wypłukuje magnez co upośledza układ nerwowy, z czasem zaczynają doskwierać nam nieprzyjemne bóle w nogach, a także opuchnięte oczy z rana.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD