Pokaz Maison Margiela Couture Spring 2017


(fot. vogue.com)

W ostatnią środę John Galliano zaprezentował wspaniałą kolekcję przygotowaną dla domu mody Maison Margiela.

John Galliano stworzył kolekcję zainspirowaną m.in.:  funkcjonowaniem mediów społecznościowych. Uważa on, że mogą one zupełnie odwrócić tradycyjne sposoby komunikacji i pośrednio doprowadzić do wyłączenia ludzi z teraźniejszości. Twierdzi on również, że media społecznościowe odciskają piętno na komunikacji wizualnej, gdyż jesteśmy w stanie przy pomocy odpowiednich filtrów nałożonych na zdjęcie, zupełnie zmienić rzeczywistość. Swoje przemyślenia projektant przełożył na język mody. Zastosował on koncept filtra w odniesieniu do wielkich, wyrazistych grafik i w warstwowo użytych materiałów takich, jak wełna czy koronka, które następnie rozciął, poodcinał czy zdekonstruował tworząc wrażenie niezwykłej głębi i tajemnicy. Wykorzystał on również metodę, określaną przez niego „décortiqué”, która polega na usuwaniu partii materiału, aż rzecz czy jej element zostaną zredukowane do podstawowych ram. Przykładem była pozostałość wielkiego, męskiego płaszcza tworzącego kratę ponad obfitością zmarszczonych koronek, satyny i haftu angielskiego. Innym projektem tego typu była sukienka z krepy zredukowana do niewielu pasków oraz noszona na cielisty spód.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD