Calvin Klein ma nowe logo


(fot. materiały prasowe)

Kilka dni temu marka pochwaliła się na Instagramie nowym logiem. Jego premiera będzie połączona z pierwszą kolekcją nowego projektanta.

Calvin Klein rozpoczyna nowy rozdział w historii marki. Wraz z nowym dyrektorem kreatywnym zmienia się logo. Przyczyną jest „powrót do źródeł”.

Pierwsze i najbardziej rozpoznawalne logo powstało w latach 70., a jego twórcą był Jeffrey Banks. Na przestrzeni lat napis „Calvin Klein” oraz skrót „cK” poddawane były wielokrotnym modyfikacjom. Zmieniane były odstępy między literami oraz ich kolor. Wszystko zależało od linii zaprojektowanych ubrań.

Nowym projektantem amerykańskiej marki został Raf Simons (wcześniej związany z Diorem). Pokaz pierwszej kolekcji datowany jest na 10 lutego, podczas nowojorskiego tygodnia mody. Zanim jednak światło dzienne ujrzą jego projekty, Simons pokazał nową kampanię (Calvin Klein By Appointment) oraz… zmienił logo. Nowe logo powstało we współpracy z grafikiem – Peterem Saville. Mężczyźni pracowali już ze sobą w 2003 roku przy autorskiej kolekcji Simonsa.

(fot. materiały prasowe)

Jak wygląda efekt? Logo jest bardzo minimalistyczne i nawiązuje do tego pierwotnego. Po pierwsze, zniknął skrót „cK”. Zmieniły się również odstępy między literami, a imię i nazwisko założyciela składa się wyłącznie z wersalików. Mamy nadzieję, że zmiana ta nie wywoła fali krytyki wśród wielbicielek marki.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD