Hidżab podbija New York Fashion Week

(fot. materiały prasowe)
Muzułmańska projektantka, Anniesa Hasibuan, znów zmienia historię mody. Pojawiła się na pierwszych stronach gazet jako projektantka, która wykorzystała hidżaby w całej swojej serii odzieżowej.
Prezentując drugą kolekcję wśród kontrowersji związanych z decyzją Donalda Trumpa odnośnie prawa imigracyjnego, Hasibuan zdecydowała się obsadzić swój pokaz wyłącznie imigrantami i drugim pokoleniem imigranckich dzieci.
Projektantka twierdzi, że jej pokaz był nastawiony na potrzeby muzułmańskich kobiet, lecz nie stanowił reakcji światopoglądowej. W ciągu zaledwie dwóch sezonów projektantce udało się uczynić hidżab swym znakiem firmowym i wprowadzić go do mainstreamu. Pokazuje ona w ten sposób, że moda jest uniwersalna, a także podkreśla piękno płynące z różnorodności.
Hasibuan nie jest jednak pierwszą projektantką, która przełamuje stereotypy w świecie muzułmańskiej mody. Także Kanye West, który wystawił podczas NY Fashion Week swą kolekcję „Yeezy Season 5”, najął do pokazu somalijsko-amerykańską modelkę Halimę Aden. O tej 19-letniej piękności zrobiło się już głośno w zeszłym roku, kiedy to podczas konkursu Minnesota’s Miss USA, przechadzała się dumnie w hidżabie. Obecnie wyznacza ona nowe kanony piękna i staje się ikoną przemysłu modowego.
Być może już wkrótce hidżab przestanie być utożsamiany z tradycją muzułmańską, a zacznie być także eleganckim dodatkiem, obowiązującym w kulturze Zachodu.