Nowy typ męskich modeli


Shaun Ross Model Pret a Poundo 7 300x169 Nowy typ męskich modeli

(fot. materiały prasowe)

Aż do niedawna świat męskiego modellingu był zdominowany przez umięśnionych Adonisów. Jednak obecnie trend ten zaczyna się zmieniać. Coraz więcej projektantów korzysta z usług m.in.: agencji AMCK oferującej nowe spojrzenie na męskość i męską garderobę.

Wybierani modele zdają się być złapani w ulicznym castingu i często mają niewiele wspólnego z urodziwymi chłopcami znanymi z wybiegów i potocznym rozumieniem urody. Również projektanci ulegają nowym wpływom i poszukują wśród modeli większej różnorodności. W ten sposób półnagie, przystojne byczki zostają wyparte przez nową estetykę piękna. Zmianę tę zawdzięczamy w dużej mierze samym projektantom, jak: Raf Simons, Gosha Rubchinsky i Rick Owens, którzy czerpią inspiracje z muzyki i świata kultury „underground”, w związku z czym poszukują do prezentacji swoich kolekcji zawadiackich i niestandardowych młodzieńców. Słabość do niesfornych nastolatków i facetów typu „skate” wykazuje głównie Gosha. Przygotowując wiosenno-letni pokaz 2017 posunął się nawet do przeprowadzenia otwartego castingu za pomocą social media w nadziei odnalezienia przedstawicieli nowej estetyki męskości.

Wydaje się, że również duży wpływ na kształtowanie modellingowych gustów miały portale typu Instagram i Facebook, które także przyczyniają się do rozpowszechniania nowych kanonów. Dzięki temu mdły mainstream zostaje zmieniony.

W tym sezonie AMCK wypromowała takie twarze, jak: Sam Lloyd-Roberts, Xander Zhou czy Zach Norton. Ale co odróżnia tych chłopców od wyrzeźbionych golasów z ubiegłych lat? Wprowadzają oni bowiem do przemysłu modowego niezwykły powiew świeżości. Zach Norton to na przykład młody Brytyjczyk, który zawojował przemysł modowy. Gra na perkusji w zespole, a wcześniej był harcerzem. Jest uosobieniem brytyjskości, humoru i dobrej zabawy. Dodatkowo jego subtelny i neutralny płciowo wizerunek czyni go ulubieńcem wielu projektantów.  Z drugiej strony tego spektrum znalazł się natomiast Shaun Ross, albinoski supermodel i aktywista zaangażowany w ruch „inmyskiniwin”, który przekonuje ludzi, by czuli się dobrze w swoim ciele, bez względu na to, jakie jest. Powierzchowność Shaun’a pozwoliła mu między innymi na pojawienie się na okładce magazynu Vogue.

Obecnie dzięki projektantom i nietypowym modelom zmienia się nasza percepcja pojęcia męskości. Niespodziewanie, zwyczajni ludzie, niedoskonali i podobni do nas błyszczą na głównych pokazach mody.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD