5 porad dla niskocisnieniowców


blood pressure 1006791 960 720 300x200 5 porad dla niskocisnieniowców

(fot. frolicsomepl, pixabay.com)

Nagłaśniane jest zwykle podwyższone ciśnienie. Niektórych dotyka natomiast problem zbyt niskiego. Czasem ono również może być niebezpieczne, ale najczęściej po prostu kłopotliwe. Jeśli zaliczasz się do osób, które bóle głowy i senność mają na porządku dziennym to przeczytaj kilka porad i spróbuj to zmienić.

1. Pij więcej
Zwiększona ilość płynów jakie dostarczasz organizmowi zwiększa ilość krwi, więc chcąc nie chcąc musi płynąć szybciej. Najlepsza będzie woda, ale każdy napój, herbata lub sok spisze się w tej roli.

2. Pokochaj kawę
Kofeina w większych ilościach jest szkodliwa, ale słaba cafe latte przy złej pogodzie może pomóc. Nie pij jej codziennie ani na wszelki wypadek, tylko wtedy gdy tego potrzebujesz. Jeśli smak kawy nie jest twoim ulubionym zastąp ją kawałkiem tiramisu lub ciastkiem kawowym.

3. Filiżanka herbaty
Teina zawarta w herbacie nie uzależnia tak łatwo jak kofeina, a jej działanie jest słabsze. Niemniej jednak mocna herbata pomoże podnieść ciśnienie. Najwięcej teiny ma biała herbata a najmniej zielona.

4. Zimna przekąska
Nie bardzo kaloryczne jak na słodkości i podnoszące ciśnienie okazują się lody. Te prawdziwe, ze śmietanki, zimne i pyszne. Dodatkowo poprawią humor.

5. Do biegu!
Aktywność fizyczna od razu podnosi ciśnienie, a w dłuższym czasie może też wyrównać je na dobre. Serce przyzwyczaja się bowiem do intensywniejszej pracy. Przy bardzo złym samopoczuciu zacznij od rozciągającej gimnastyki i powoli zwiększaj tempo aż do skoku ciśnienia przy ćwiczeniach kardio. Jeśli nie lubisz się ze sportem to nadrób zaległości w pracach domowych. Mycie podłóg lub wieszanie firanek też potrafi zmęczyć.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD