Dieta po świętach


easter 1238465 960 720 300x203 Dieta po świętach

(fot. pixabay.com)

Przez te kilka dni w roku zjadamy ogromne ilości jedzenia. U swoich mam, babć i ciotek słyszymy „no zjedzcie jeszcze trochę” i kolejne porcje nakładamy mimo protestów żołądka. Tradycyjne potrawy nie należą też do najlżejszych, a stoły aż się pod nimi uginają. Jak zorganizować posiłki w kolejnych dniach po świętach by odzyskać lekkość w brzuchu i zrzucić nadmiar kilogramów nagromadzonych przez Wielkanoc?

Czas dla brzucha
Zadbajmy przede wszystkim o regularne posiłki. Podczas rodzinnych wizyt zwykle kończą się one wraz z rozpoczęciem kolejnego, czyli właściwie jemy cały dzień, a zmienia się tylko menu. Układ pokarmowy nie ma ani chwili by spokojnie strawić, a co dopiero odpocząć. Dlatego nawet jeśli rozciągnęliśmy żołądek i potrzeba nam więcej jedzenia musimy zacząć jeść regularnie. Porcje mogą być spore, ale nie podjadajmy pomiędzy. Kolację zjedzmy ok. 3 godziny przed snem, by przez całą noc nie trawić, a odpoczywać. Dzięki temu przykre dolegliwości, jak wzdęcia i poczucie pełności, szybko znikną.
Coraz mniej
Duże porcje z dnia na dzień powinny maleć. Jeśli jemy teraz 4 kromki chleba to co 2/3 dni zmniejszajmy te ilość o jedną lub pół, w zależności od tego ile jesteśmy w stanie bez poczucia głodu. Pożądana przez nas końcowa wielkość porcji zależy od wieku, trybu życia i kilogramów do zrzucenia. Średnio powinno nam wychodzić ok 1500 kalorii dziennie, czyli ciut mniej niż potrzebujemy. Zwróćmy też uwagę na to co jemy by niepotrzebnie się nie głodzić, a zamiast tego zmniejszyć kaloryczność potraw. Żołądek podziękuje nam również jeśli będziemy jeść lekko – z dużą ilością błonnika, warzyw, owoców, bez smażenia i tłuszczu.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD