Zdrowe nawyki, które warto wprowadzić na wiosnę


teekanne  300x150 Zdrowe nawyki, które warto wprowadzić na wiosnę

(fot. materiały prasowe)

Każdy moment w roku jest dobry na zmiany. Wiosną przychodzą one jednak łatwiej. Kiedy temperatura wzrasta, chętniej przerzucamy się na zdrowy tryb i aktywnie spędzamy czas. To dobry moment, by zacząć życie na nowo!

Zimą brakuje nam słońca, przez co nie mamy najlepszego samopoczucia. Podjadamy, poprawiamy sobie nastrój słodyczami i przekąskami. Niewiele osób potrafi się na tyle zmotywować, by wyjść z domu w innym celu niż do pracy czy na zakupy. Po każdej zimie nastaje jednak wiosna pełna słońca i rozkwitającej przyrody. Pierwsze, co przychodzi wówczas do głowy, to zmiana trybu na zdrowy. Warto zacząć od wprowadzenia w życie kilku prostych nawyków.

Zastosuj metodę 10 000 kroków
Zgodnie z normami WHO, już 10 000 kroków dziennie wystarczy, by cieszyć się zdrowiem i kondycją. Dojeżdżasz do pracy samochodem albo komunikacją miejską? Nawet wtedy, kiedy masz daleko do pracy, możesz zaparkować kilometr od niej i przejść się. Zalet porannego spaceru istnieje wiele – jest bardziej ekologiczne, zdrowe i tanie. Przede wszystkim pomaga jednak poczuć się lepiej.

Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz!
Intensywne treningi 3 razy w tygodniu wyszczuplą nogi i ujędrnią brzuch. Masz problem z motywacją? Zaproś na zajęcia przyjaciółkę. Razem będzie raźniej wykonywać ćwiczenia i przestrzegać punktualności. Wspólne treningi mogą być zabawne, a to jest najlepszą motywacją do działania. Warto również poszukać wsparcia profesjonalisty, czyli osobistego trenera. Pokaże, jak najszybciej można osiągnąć upragniony cel. Zapytaj znajomych o dobry kontakt i do dzieła!

Wyśpij się
Połączenie przyjemnego z pożytecznym: sen. Kiedy go brakuje, w ciągu dnia trudno się skupić, a wieczorem nie ma siły na ćwiczenia. Każdy organizm ma inne zapotrzebowanie na sen. Dla jednych wystarczy 6 godzin, inni wymagają 9 godzin. Ciało uwielbia, kiedy zawsze kładzie się spać o ustalonej porze i wstaje w tych samych godzinach.

Pij dużo wody
Nie bez powodu woda jest symbolem życia i oczyszczenia. Należy pić ją regularnie, małymi łykami. Lepiej częściej a mniej niż od razu dużo. Przeciętnie, dorosły człowiek potrzebuje 2 litrów wody każdego dnia. – „Aktywnie ćwicząc czy spędzając dużo czasu w górach, ilość wody niezbędna naszemu organizmowi wzrasta. Możemy również urozmaicać przyjmowane płyny, pijąc soki lub herbatki owocowe. Idealnym towarzyszem podczas dbania o sylwetkę jest również herbata zielona” – mówi Joanna Fijałkowska, Trade Marketing Specialist, TEEKANNE.

Wyloguj się
Staraj się czasem wyłączać telefon i komputer. Życie pędzi w zawrotnym tempie. Czas stracony na przeglądaniu portali, przeznacz na aktywne zajęcia. Wybierz się na spacer, zrób porządek w lodówce czy posprzątaj mieszkanie. Jeśli czujesz, że masz dużo na głowie, skup się na priorytetach. Nie odkładaj sportu na później, zdrowie jest najważniejsze. Nie bój się, że coś cię ominie. Ćwiczenia sprawiają, że poziom energii wzrasta.

Dodaj komentarz

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD